Nejbezpečnější vrtulník

ve své kategorii

Guimbal Cabri G2 je jediný pístový vrtulník skutečně certifiokvaný podle nepřísnějších norem EASA (Evropská agentura pro civilní bezpečnost) CS-27 a FAR-27, která pokrývá všechny vrtulníky do maximální vzletové hmotnosti 3175 kg. Tyto předpisy jsou již 50 let vyvíjeny světovými experty pro zvýšení bezpečnosti v civilním letectví.

5 let ostrého testování v úzké kooperaci s inženýry z EASA a DGAC Vám dává jistotu, že při vývoji tohoto vrtulníku nebyli udělány žádné kompromisy, které by mohli ohrozit bezpečnost. Díky tomu se můžete na Cabri spolehnout za všech podmínek: Horko, zima, ve velkých výškách, při silném větru nebo turbulenci, při vibracích, po zásahu bleskem, či v elektromagnetickém rušení.


Vrtulník Guimbal Cabri G2, oproti jiným typům:

  • nikdy nebyl součástí nehody, jejíž příčina se nepodařila vysvětlit,
  • není v žádné zemi na světě vyžadován speciální výcvik (Safety course) pro jeho řízení,
  • nikdy nedošlo k takové technické závadě, díky níž by nebylo možné bezpečně pokračovat v letu nebo přistát.

Věděli jste o Cabri?

Zajímavá data z provozu
150
vyrobených vrtulníků
100000
letových hodin
Žádné
vážné zranění

Neuvěřitelná stabilita a manévrovatelnost

Demonstrace stability - visení bez držení řízení

Cabri vyniká úžasnou stabilitou ve visu i za letu, srovnatelnou s pětkrát většími vrtulníky. Spolu s třílistým rotorem to má na svědomí čtyřsměrný systém vyvažování, s možností ovládání oběma piloty. Zamilujete si možnost pustit na několik minut řízení a ovládat vrtulník jen váhou těla. Video zde.

(doporučení: nezkoušejte u jiných typů vrtulníků)

Neuvěřitelná manévrovatelnost

Díky perfektně vyváženému volně uloženému, třílistému rotoru, používajícího nové technologie, nabízí Cabri unikátní kombinaci manévrovatelnosti a stability. Cabri bylo testováno a certifikováno v těch nejtěžších podmínkách, aby byla zajištěna bezpečnost v široké letové obálce. Tyto vlastnosti jsou dosud známé jen z těch nejlepších turbínových vrtulníků. Silný vítr (až 40kt), turbulence a extrémní manévry nejsou pro Cabri žádný problém.

Ještě nikdy v této kategorii

Neuvěříte, co Cabri G2 zvládne
Cabri G2 nijak nepoškodí
neznamená nebezpečí
Cabri G2 nijak neomezuje

Úžasný v autorotaci

Hlavní rotor byl konstruován pro pohodlné použití ve výcviku, umožňuje tedy bezpečný a efektivní výcvik autorotací.

Kompozitové listy mají hodně vysokou setrvačnost a nejmodernější profil. Dávají vrtulníku autorotační schopnosti, které o 50% převyšují požadavky americké armády a dvakrát některé oblíbené vrtulníky pro výcvik.

Setrvačnost rotoru se pozitivně projevuje i na bezpečnostním diagramu (nebo také H/V diagramu). Ten pilotovi definuje kombinaci výšky a dopředné rychlosti ve které by se neměl pohybovat.

Žebříček hodnocení schopností v autorotaci dle americké armády

Schopnost Cabri G2 v autorotaci

Světově používané kritérium pro hodnocení schopnosti vrtulníku v autorotaci. Vypočítá se vydělením použitelné setrvačnosti rotoru (do odtržení produnic od rotorového listu) výkonem motoru ve visu. Výsledná hodnota uvádí energii uloženou v setrvačnosti rotoru vrtulníku vyjádřenou v sekundách. Tedy dobu použitelnou k přistání vrtulníku (z visu) nebo pro vstup do autorotace v letu po vysazení motoru.

Propracovaná elektronika

Schopnosti v autorotaci společně s obrovským rozsahem otáček umožňují jedoduché, bezpečné a snadno demonstrovatelné provedení autorotace.

EPM - Sofistikovaný Glass-cockpit

Aby se pomohlo pilotům v těchto stresujících fázích letu, byla ergonomie rotorových a motorových ukazatelů navržena ve spolupráci s velmi zkušenými instruktory.

Díky sofistikovanému ukazateli otevření přípusti plynu již nikdy při nahazování nepřetočíte motor, tak jak se to stává u konkurenčních vrtulníků.

Přetočení motoru se nemusíte obávat ani při prudkém brždění vrtunlníku s nízkým nastavením kolektivu.

Ocasní rotor typu Fenestron

Poprvé u dvoumístného vrtulníku!

Statistika mluví za vše: Konvenční ocasní rotor má poměrně vysoký podíl na nehodovosti, u některých skupin vrtulníků to je až v 50% případů.

Fenestron na Cabri je výsledkem 25-ti lété zkušenosti a je chráněn několika patenty. Jeho pevný plášť, ostruha pohlcující energii a 1.2m světlé výšky poskytují výrazně vyšší bezpečnost během pohybu v blízkosti země.

Ocasní rotor u Cabri není nikdy omezením. Při letových zkouškách byli ověřeny manévrovací schopnosti v 50kt bočního větru.

Revoluce v bezpečnosti vrtulníků

Cabri je jediný pístový vrtulník, který byl od začátku navrhován s cílem zajistit bezpečnost posádky. Jedna z podmínek předpisů EASA CS-27 a FAR-27 byla i vysoká schopnost absorbovat případnou energii při pádu.

Pro čelní náraz:

  • Plánovaná destrukce kabiny
  • Čtyřbodové pásy s blokací
  • Trajektorie hlavy cestujících

Pro nejnebezpečnější vertikální náraz byla vyvinuta a testována centrální struktura a sedačky absorbující náraz. Během testů bylo dokázáno, že oba cestující by měli přežít při pádu 2000ft/min - tedy v podstatě autorotace bez závěrečné fáze, tzv. flare. Což je 8x až 15x více než u konkurence.

Bezpečný i při poruše

Tzv. FAIL SAFE je výraz zcela neznámý pro srovnatelné vrtulníky. Cabri, stejně jako velké turbínové vrtulníky, je schopné pokračovat v letu nebo bezpečně přistát i při kritické poruše na důležitých komponentech.

Dokážete si představit třeba trhlinu na rotorové hlavě, prasklou flexibilní spojku náhonu ocasního rotoru, nebo poškozené motorové lože? Díky chytrému konstrukčnímu řešení by v případě Cabri tato poškození neskončila fatálně!

Na vlastní kůži

Dejte na vlastní pocity, Cabri G2 Vás nezklame!

Jedině po vlastní zkušenosti s Cabri G2 pochopíte jeho unikátnost. Už první vteřiny letu Vás překvapí nízká hladina vibrací v komfotní a prostorné kabině. Ukázka manévrovatelnosti, ovladatelnosti a pocitu jistoty i v nestandardních obratech Vás uchvátí. A jednoduchost nouzových postupů Vás zcela jistě zbaví slov.

296 212 100

Jen si stačí domluvit termín Vašeho letu